Studentpresent?

Studentpresent?


Studentpresenter får man för att man har slitigt och varit duktig i skolan i 12 år, eller? Slitigt har jag väl kanske gjort, men jag måste erkänna att jag slutade att anstränga mig i 9an. Då tänkte man att snart är det slut, inte behöver jag plugga mer. 
Det syntes ju också sen när man skulle söka in till gymnasiet och inte hamnade på den linje man ville.  Men jag är glad att jag inte gjorde det, handel är bra för mig och jag har träffat några av världens underbaraste personer. Det ångrar jag inte någonstans!
Duktig då, är jag det? Jag skulle inte vilja säga att jag är bäst i klassen, men jag skulle därimot kunna säga att jag är en av de sämre..  Studenten närmar sig mer och mer (44 dagar kvar) och jag springer iväg med 4 IG. Det är enkelt att jobba upp dem, det vet alla. Till och med jag, men finns det någon latare än mig? Jag orkar inte plugga! Om jag nu hade ansträngt mig lite mer, eller slitigt, så hade det säkert inte varit några problem. Men nu så är det ju så att jag är jag och ingen annan. Sådan är jag och jag hatar att plugga!
Frågan är då hur mycket föräldrarna vet om vår skolgång?
Nu när man går i gymnasiet hatar man allt, speciellt hemma. Alla är på en och tjatar som de alltid har gjort men det börjar bli jobbigt nu efter 9 års pluggande. Man börjar göra som man vill, skaffar nya kompisar och skiter i skolan. Som många vet är det något av de dummaste man kan göra, skita i skolan. Det är onödigt och det får bara dåliga konsekvenser. Tyvärr så insåg jag det lite försent, nu när jag snart har gått klart mina tre år, så ångrar jag mig och önskar att jag hade lagt ner mer energi på skiten.
Men nu finns det inte mycket mer att göra än att ge gärnet de sista veckorna och visa lärarna att man kan!

Och ja, i studentpresent vill jag ha den här guess-klockan som finns i Södertälje för 2500kr Det är min drömklocka jag älskar den! Jag vet att jag ska få en guldring, av farmor och farfar. Det har jag önskat mig sen jag var en liten flicka utan skolbekymmer! :)

Kommentarer
Postat av: Sabina

Jag har oxå några IGen. inte kul men jag är som dej , orkar inte plugga upp dom . skiter ärligt talat i dom ! hehe . när man söker jobb kollar dom nästan Aldrig på betygen så . :)

2008-04-22 @ 20:01:11
URL: http://tintomara.devote.se
Postat av: jonis

bättre att komma ihåg det innan du gått ut än efter, som en annan gjorde :P

2008-05-20 @ 16:34:04
URL: http://jonis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0