h&m + cheap monday = sant?

Ja det är sant att h&m har köpt upp 60% av av aktierna i klädföretaget Fabric Scandinavien som äger butikskedjorna Weekday och Monki. Bolaget kommer att drivas som ett dotterbolag inom h&m.
564 miljoner fick de att leva på, inte fy skam om man frågar mig. Men vissa tycker dock att det sålde det för billigt.

Tanken är att h&m ska få närmare kontakt med den mest modemedvetna och köpstarka delen av de yngre klädkonsumenterna. De planerar att öka tillväxten genom att arbeta tillsammans.

Jag vet inte riktigt hur de har tänk på det här. Jag känner inte riktigt att h&m och cheap monday är menade att vara tillsammans. Det är ju inte riktigt samma stil och eller inte samma prisklass. Visst så har inte cheap monday så mycket dyrare jeans än h&m, vilket är deras grej, men h&m:s är billigare ändå. Det kan skilja mellan 100 - 200kr. Jag tänker mest på kvaliteten, enligt mina erfarenheter så är cheap monday mycket bättre. Jag älskar cheap monday men skulle faktiskt aldrig köpa mig ett par från h&m. Jag har ett gammalt par, de funkade men det var inget speciellt.

Vi får se hur det hela slutar, lycka till får vi väl säga!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Ja, jag tycker också att deras samarbete verkar konstigt. Inget man väntade sig direkt!

2008-03-07 @ 23:35:40
URL: http://hannamiasofie.blogg.se
Postat av: Jessica

Kul med Nicole som bakgrund! :)

Kolla gärna in min blogg också!

www.pessicaz.blogg.se

2008-03-07 @ 23:38:25
URL: http://pessicaz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0