Flyttdags

Inatt sov jag sista natten i min lägenhet. Nu är den bara min i några timmar till. Om ca 30 minuter kommer mamma och Fredrik hit och hjälper mig att flytta hem till dom. Jag har lite saker kvar att göra så borde egentligen inte sitta vid datorn. Men känner att jag behöver vakna till lite samt att jag har märkt att jag jobbar mycket bättre under stress.

Det känns både kul och tråkigt att flytta ifrån mitt hem under de senaste två åren. Det tråkiga är att jag kommer att ha så långt överallt nu för tiden, minst 5km vart jag än ska. Och det är min cykel och mina ben som kommer ta mig dom 5 km! Kommer inte kunna träffa mina vänner lika ofta för jag vet att jag är alldeles för lat för att cykla fram och tillbaka. Men de är så gulliga och har erbjudit sovplats på deras soffor så det kommer nog bli bra :)

Igår hade vi en brand på jobbet. Började med att allt vart helt svart. Vi hade strömavbrott som berodde på en liten brand i elcentralen, den släcktes rätt fort med hjälp av en kolsyresläckare. Vi utrymde och stängde för allas säkerhet och brandkåren kom för att säkra att allt var under kontroll. Efter det gick vi in igen och arbetade på olika håll tills strömmen kom tillbaka igen och vi kunde öppna. Vi hade stängt under ca 45 minuter! Det var rätt läskigt för under mina 6 år där så har inget liknande hänt. Nu var det inga större skador som skedde men man vet ju aldrig..

Nu ska jag fortsätta med det sista. Jag har fortfarande lite bekymmer med vad jag ska göra ikväll. Imorgon jobbar jag men det är ju ändå valborg. Grilla hos Frida med några gulliga tjejer eller hänga ute hos mamma med alla härliga grannar? Det är frågan det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0