Äntligen hemma

För tillfället ligger jag hemma och är lite sjuk. Har åkt på världens förkylning såhär i maj! Känns helt fel men man slipper ju aldrig undan skiten. Var hemma från jobbet igår och idag men imorgon blir det nya tag, 6-15.

Igår kom syster hem med en liten hundvalp. Rasen är rodhesian ridgeback och hon har nu fått namnet Shiela! Världens sötaste hund alltså. Just nu är hon inte så stor men inom loppet av några månader kommer hon bli dödsstor. Så det är ingen liten meshund som hon har skaffat sig. Ca 60 kilo kommer hon sluta på, mer än mig liksom!

I helgen jobbade jag på mitt nya extrajobb, barnvakt. Mammas chef behöver hjälp ibland när de åker iväg och jag behöver extra pengar. Ca 2000kr fick jag lör-tis, helt okej för ett helt okej jobb. Inte jobbigt alls för barnen är jätteväluppfostrade. 9 och 12 år så de kan rätt mycket själva, eller de kan typ allt själva. Inte helt fel att de bor i Trosas finaste hus på ca 11 miljoner! 3 pooler, tack för jobbet liksom!

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0