Be the change

Nu i vintertider blir det inte mycket jobb för min del då det är sämre väder. Inga som vill tvätta bilen när det är skumt väder. Det förstår jag verkligen. Regnar det inte så blåser det som tusan. Behöver jag säga att det är svinkallt att jobba utomhus? Yohanna har fixat en intervju åt mig på hennes gamla jobb, biltvätten. Som barista då. Ska på coffee school på måndag och lära mig hur man gör sånt. Min fina mormor satte in pengar till mig så jag har råd med det. Det finns mycket jobb som barista här. Lika bra att köra på´t.

På lördag ska vi ha lite kul igen. Påskfesten vart ju så himla lyckad. Så ska fira valborg såklart. Utan brasa dock. Men med alla svenska vänner på ett och samma ställe :) Två av Yohannas tjejvänner från Sweden kommer hit på lördag. Tror också att två randomer kommer och hälsar på. Mathew frågade om vi ville träffa två av hans svenska vänner som har vägarna förbi Sydney i veckan. Bjöd in dom till vår svenska lilla get-together!

Nästa helg åker Yohanna och några andra brudar ner till Melbourne för att ha lite kul. Själv känner jag att jag inte har pengar för sånt just nu. Tyvärr. Hade varit kul att träffa Mathew men åker ner till honom senare. Tvingade honom att komma till Sydney också :)

Hejdå kompisar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0