She flies with her own wings

Hela dagarna sitter jag inne och söker jobb. Ibland får man svar, ibland inte. De verkar inte vara så seriösa här. Jag vet inte riktigt varför det är så himla svårt att få ett jobb? Så dålig kan jag ju inte vara.

Igår ringde en tjej mig. Jag har tydligen sökt ett jobb som Live in au pair. Vi pratade i 10 minuter och hon undrade ifall jag kunde tvätta och laga mat. Ifall jag har tagit hand om barn tidigare. Tydligen är pappan i familjen kär i Sverige så han kan prata flytande svenska. De hade aldrig haft en svensk barnflicka innan men ville gärna testa. Så jag ska dit imorgon och träffa familjen, se vad lönen är och så. De vill att jag ska bo där, såklart. Gå med barnen till skolan och underhålla dom på dagarna. Om jag minns rätt så är jag ledig varje helg.

Det värsta är lägenheten, Yohanna har ju inte råd att bo här själv och jag lär ju inte få så mycket lön att jag kan betala hyran här. Det vore ju perfekt ifall jag fick minst 350, då har jag 100 dollar varje vecka till annat. Får se vad som händer imorgon. Det vore ju perfekta jobbet.


Kommentarer
Postat av: Sarah

Nu är jag nyfiken, hur gick det? :)))

2012-02-09 @ 15:33:13
URL: http://sarahpersson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0