A new beginning

Nu ska ni få höra vilken vändning våra liv har fått!

Imorse satt jag framför datorn och sökte massa jobb, som alla andra dagar, utan någon lycka trodde jag. Yohanna kom hem vid 11 från sin jobborientering och vi hade astråkigt. Så vi hyrde en film, Monte Carlo, och drog hem till Olivia och mös lite. Det har regnat idag så det fanns inte mycket att göra än att slöa. Efter filmen spelade vi lite Uno och då ringde min telefon; ska provjobba imorgon på en restaurang i Parramatta. Den heter Armani och enligt hemsidan ser den riktigt fin ut, vet inte riktigt vad jobbet går ut på men antagligen servitris.

Tittade sen igenom min mail; ska provjobba på car wash café som ligger på vår gata här i Bondi. Mycket lägligt! Jobbar hellre här än åker 1 timme till jobbet varje dag, speciellt när det säkerligen är kvällsskift med i schemat. Får se vilket som är bäst :) Känns bra iaf!

Yohanna fick ett samtal från ett café (tror vi) idag, det ligger också ute i Parramatta. Hon ska dit imorgon. Så imorgon ska jag upp tidigt (tidigare än vanligt, typ 10) och åka till Bondi junction för att handla svart skjorta och vara skor. Hittade svarta jeans på rea idag, så nu vore det ju synd om jag inte fick jobbet med alla dessa svarta kläder jag snart kommer äga.

Lycka till till oss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0