Today you will be with me in paradise

Trodde att allt gick så bra men så var det bara en luring. Båda jobben idag var riktiga skämt!

Jobb 1; Crystal car wash. Gick dit kl 9 för då skulle vi börja jobba, sa han som skötte träningen vi var på i fredags. Alla ser lite smått förvirrade ut när vi säger att vi ska börja idag, ena killen ber oss sätta oss ner i personalutrymmet medans han hämtar tröjor till oss. 20 min senare och han har fortfarande inte kommit (under den tiden har vi fått reda på att man bara får betalt medans det är bilar där, det här var inte ett "busy" ställe). Går ut för att kolla läget, då står alla och spelar cricket. Okej? Vi bestämde oss för att gå där ifrån och ringa killen som vi har haft kontakt med på måndag och be om ett annat ställe att jobba på. Om det verkligen är värt $15/h när det är bilar där vill säga..

Jobb 2; Bondi open air cinema. Det här jobbet hade jag verkligen sett fram emot. Med $20/h hade det kunnat vara ett drömjobb! Kom dit, fick tröjor och fick stå och prata med de andra tills det vart att göra. Saken var den att det vart inte att göra. Vet inte riktigt vad jag hade sökt för jobb men det var iaf en sort av matvagn som sålde mackor och sallad. Ingen på bion ville ha sånt utan alla höll till i vagnen bredvid som sålde alkohol, såklart. Efter 2 timmar (bara ståendes) fick vi $50 var och sa att han skulle ringa om vi skulle behövas igen. Inte så troligt.

Så nu ät vi tillbaka på ruta ett igen, wehoo! Ska upp skapligt imorgon, skriva ut 1000 cv och åka in till stan och slänga dom till alla jag mötet. Och kanske göra det jag fruktar mest, STÄDA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0