It has a personal meaning for me

Som ni kanske förstår så har jag lite panik. Jättefin lägenhet vid stranden men inget jobb! Måste ju ha ett jobb för att kunna bo och vara kvar i landet. Och som vi har försökt! Känns som vi har suttit vid en dator varje dag sen vi kom och bara pepprat mail till alla olika sorters jobberbjudanden. Tyvärr ingen lycka än så länge..

Yohanna är på en barista kurs idag, de flesta cafe'er vill att man har flera års arbetserfarenhet. Så hon kommer säkert få ett jobb snabbt efter kursen :) Jag känner inte riktigt att jag har råd att ta massa kurser innan jag får jobb, även fast det kanske skulle vara en knuff frammåt. Vi båda har iaf gått en RSA kurs i början av vår vistelse, det är en kurs man måste ha gått för att få jobba med alkohol. Så om man vill servera på en bar eller restaurang så är det bara att betala och vara glad!

Har iaf suttit hemma hela dagen, det är soligt och varmt ute men jag känner inte att jag kan lägga mig på stranden när jag verkligen behöver ett jobb. Så jag har sökt lite olika och skrivit upp mig på olika agency. Jag har tex sökt ett jobb på en internetsida som säljer mode, ett ställe som packar ordrar från modeföretag och på IKEA.

Önska mig lycka till!

Kommentarer
Postat av: amsan

Lycka till babe <3

2012-01-18 @ 22:20:44
URL: http://amsan.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0