I want to live, not only exist

Hm, vad har hänt sen sist jag skrev? Inte så värst mycket. De kom hit och fixade vårt tak förra onsdagen, som var min enda lediga dag, så jag följde med Johanna hem till Tommi och hade filmmys och slaggade på soffan (på tisdagskvällen alltså). Vaknade upp utvilad och åt tacos till frukost från dagen innan med Johanna :) Hon har graduation på fredag och ska ha fest så vi gick runt i Randwick och letade efter kläder. Hon ska ha "high school stereotype" tema, fett kul. Jag ska vara law student, typ. Köpte randig skjorta och prickig slips på second hand. Backslick ska jag köra på. Blir nog bra.
 
I lördags åkte jag och Yohanna till Manly och hängde med Maria, Fredrik och Mikael. Enklast kommer man till Manly genom att ta bussen utanför vår lähgenhet direkt till circulair quey där man tar en färja som tar 30 min till Manly. Det var vår plan i lördags. Men bussen var för seg så vi missade båten med 2(?) minuter! Satte oss i en taxi. $50 (350kr), billigt för 30 min bilfärd speciellt om man jämför med hemma (som man gör). Tänker mig liksom Trosa-Nyköping som tar ca 25 minuter och kostar 600kr+. I alla fall, väl framme åkte vil till Freddes och Mickes hotellrum som liknade ett rum från en charterresa. Drack lite vin och snackade lite skit hos dom innan vi gick till en bar i Manly som jag aldrig kommer ihåg namnet på.. Har vart där en gång innan med Nicklas när han bodde i Australien. Bra ställe :) Tog sista färjan hem vilket var tur för jag vart visst rätt full. Farligt att sitta still och dricka, hehe.
 
Nu är det jobb hela veckan som gäller. Graduationfest på fredag. Hm, sen är det rätt lugnt tills på tisdag då YOHANNA FYLLER 20! Wop! Vi ska gå på Gold class bio och se Batman tror jag. Det är lyxbio för er som undrade :) Dricka lite skumpa och äta plockmat under filmen. Hur bra låter inte det?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0