I should be floating but I'm weighted by thinking

Hjärnan går på högvarv. Hade precis bestämt mig för att åka till Nya Zeeland i januari när mitt visa går ut. Det var ju planen hela tiden men istället för 2 veckor skaffa ett working holiday visa och jobba där i ett år. Precis som här i Australien. Rasmus och Olivia ska dit om ca 1 månad så det vore ju himla skoj och träffa dom ett tag :)

Men nu är det så att jag hade en kund idag som var väldigt pratglad. Frågade de vanliga frågorna som vart min accent är ifrån och hur länge jag vart här typ. Det roliga med honom var att han har en farm lite utanför Melbourne. Jag fick hans visitkort och han bjöd ner mig för jobb. Eftersom man måste jobba i 88 dagar på en farm för att få sitt andra års visa här i Australien så är detta perfekt. Men, problemet är att jag inte vet om jag vill. Eller jag vill såklart men det innebär att jag måste åka iväg själv, nu när sommaren börjar också.. Inte så lockande men får ju sommaren nästa år då. Måste bestämma mig rätt snart eftersom det inte är mer än 4 månader kvar på mitt visa. Huvudvärk.

Tänk om jag är klar med Australien men inte känner det än, det kanske kommer om 4 månader när jag har vart här i 1 år. Kanske ska njuta av sommaren nu med mina vänner. Alltså jag vill ju inte åka härifrån men måste om jag vill vara här i ett år till, så det är det som går runt i mitt huvud just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0